Indrumari Juridice - Birou avocat
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Taxa de poluare 2013 / Timbrul de mediu, raspunsuri clare!

In jos

Taxa de poluare 2013 / Timbrul de mediu, raspunsuri clare! Empty Taxa de poluare 2013 / Timbrul de mediu, raspunsuri clare!

Mesaj  Av. Cuculis Vin Mar 29, 2013 10:12 am

Afla cum poti recupera sau evita taxa de poluare in 2007, 2011, 2013 !
Romania trasa la raspundere pentru
TAXA DE POLUARE !


Mult discutata taxa de poluare, care a starnit atatea discutii in Romania, a fost pusa la zid de Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene: “Taxa de poluare introdusa de Romania, impusa masinilor la prima lor inregistrare in Romania, contravine legislatiei Uniunii Europene. Respectiva lege are efectul de a descuraja importul si punerea in circulatie a masinilor second-hand cumparate in alte state membre”.

Punctul de vedere al Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, cu sediul la Luxemburg, a fost emis la cererea Tribunalului Sibiu, care judeca un proces in care un roman a dat in judecata statul intrucat a considerat ca taxa de poluare este ilegala. Magistratii sibieni au vrut sa afle de la CEJ daca taxa contravine sau nu legislatiei europene, relateaza Mediafax.

In raspunsul remis Tribunalului Sibiu referitor la taxa de poluare, CEJ afirma ca legislatia europeana interzice statelor membre sa ia masuri de taxare in exces a unor produse provenind din alte state, in favoarea celor de provenienta autohtona.

“Curtea apreciaza ca legislatia romaneasca in aceasta materie are ca efect faptul ca masinile second-hand importate, cu o vechime considerabila, sunt taxate cu pana la 30 la suta din valoarea lor – chiar daca este aplicata o reducere insemnata la taxa ca urmare a scaderii valorii acestora – in timp ce masinile similare oferite pe piata auto second-hand interna nu sunt supuse acestei taxe de poluare.

In atare conditii, legislatia are ca efect descurajarea importului si inscrierii in circulatie in Romania a masinilor second-hand cumparate in alte state membre”, afirma CEJ.

:::Taxa de poluare abuziva Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene, numita si Curtea Europeana de Justitie, isi are sediul la Luxemburg si este organul juridic al Comunitatilor Europene. In sistemul politic al UE, CEJ are rolul puterii juridice; denumirea corecta a CEJ ar fi trebuit sa fie insa Curtile de Justitie ale Comunitatilor Europene, fiindca intre timp au aparut trei instante diferite. Curtea Europeana de Justitie nu trebuie confundata cu Curtea Europeana pentru Drepturile Omului cu sediul la Strasbourg, care este o institutie a Consiliului Europei, si nici cu Curtea Internationala de Justitie, care este o instanta internationala, principalul organ jurisdictional al Organizatiei Natiunilor Unite cu sediul la Haga. www.indrumari-juridice.eu

Cons. Jur. Cristian Deca
Sursa: http://www.agenda.ro

Taxa de poluare in 2011
Modalitati de recuperare si evitare
“Incepand cu 1 Ianuarie 2011 a intrat in vigoare noua taxa de poluare reglementata de Ordonanta 50/2008 cu modificarile si completarile ulterioare. In acest sens Taxa de primã înmatriculare prevãzutã prin art. 214¹ – 214³ Cod fiscal si aplicabilã autoturismelor si autovehiculelor comerciale la prima înmatriculare a acestora în România constituie o mãsurã discriminatorie a Statului Român fatã de autoturismele second – hand din alte state comunitare în raport cu cele similare din România.

In acest sens C.E.J a statutat – articolul 110 din Tratatul pentru Functionarea Uniunii Europene trebuie interpretat in sensul nediscriminarii autoturismelor de provenienta comunitara iar prin hotararea data in cauza Tatu, respectiv a romanului care a contestat taxa de poluare la in instanta,C.E.J face lumina in randul instantelor romane.

In opinia Curtii Europene de Justitie constituie o încãlcare a dispozitiilor art. 110 din T.F.U.E. care garanteazã libera circulaþie a mãrfurilor. Judecãtorul român are deplinã putere de a statua cu privire la dreptul comunitar aplicabil si de a înlãtura legea internã când este contrarã celei comunitare.In conformitate cu raspunul Curtii Europene de Justitie in practica instantelor de judecata se cunosc doua tipuri de cereri priviitoare la taxa de poluare. Prima se refera la recuperarea acestei taxei de poluare – atunci cand resortisantul roman a platit taxa de poluare si c ere instantei de judecata sa anuleze actual administrativ prin care s-a impus la plata aceasta taxa de poluare, urmat de restituirea sumei de bani platite cu titlu de taxa de poluare si o alta cerere tot privitoare la taxa speciala care face referire la persoanele ce au adus déjà in Romania autoturisme inmatriculate in alte state membre si doresc sa nu achite taxa de poluare.

Cei ce au socotit in conformitate cu normele U.E, ca taxa de poluare este nelegala au introdus actiuni in instanta in sensul evitarii platii taxei de poluare si obligarii Administratiilor Financiare ce se ocupa cu eliberarea deciziilor de calcul ale taxei de poluare, sa emita o decize pe zero, sau o decizie de scutire de la plata acestei taxe.”

Cons. Jur. Cristian Deca
0722298011
avocat@indruma-rijuridice.eu
https://indrumarijuridice.forumgratuit.ro
http://www.indrumari-juridice.eu


CURTEA DE JUSTITIE
A U.E. A DECIS:
Taxa pe poluare prevăzută de legislaţia română, astfel cum a fost modificată inclusiv în decembrie 2009, este contrară dreptului Uniunii Europene, a decis, joi, Curtea de Justiţie a UE de la Luxemburg.

Legislaţia română a instituit, începând de la 1 iulie 2008, o taxă de poluare care trebuie să fie plătită cu ocazia primei înmatriculări a unui autovehicul în România. Reglementarea menţionată nu face distincţie între vehiculele fabricate în acest stat membru şi cele produse în străinătate. De asemenea, aceasta nu face distincţie între vehiculele noi şi vehiculele de ocazie, explică în hotărârea sa de joi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) de la Luxemburg.

Domnul Nisipeanu a înmatriculat în România un autovehicul de ocazie cumpărat în Germania. Acest vehicul, înmatriculat în Germania în anul 1997, are o capacitate cilindrică de 1597 centimetri cubi şi respectă norma de poluare Euro 2.

Pentru a putea să înmatriculeze acest vehicul în România, domnul Nisipeanu a plătit, la data de 1 februarie 2010, suma de 4.431 de lei ca taxă de poluare. Apreciind că taxa este contrară dreptului Uniunii, a solicitat restituirea sumei plătite.

Tribunalul Gorj, sesizat cu litigiul, a adresat Curţii de Justiţie a UE mai multe întrebări cu privire la compatibilitatea legislaţiei respective cu dreptul Uniunii.

Prin hotărârea pronunţată joi, 7 iulie, Curtea UE aminteşte că, astfel cum a stabilit deja în cauza Tatu, o reglementare precum OUG nr. 50/2008 are ca efect faptul că autovehiculele de ocazie importate şi caracterizate printr-o vechime şi o uzură importante sunt supuse, în pofida aplicării unei reduceri mari a cuantumului taxei pentru a ţine seama de deprecierea lor, unei taxe care se poate apropia de 30% din valoarea lor de piaţă, în timp ce vehiculele similare puse în vânzare pe piaţa naţională a vehiculelor de ocazie nu sunt în niciun fel grevate de o astfel de sarcină fiscală. În aceste condiţii, reglementarea menţionată are ca efect descurajarea importării şi punerii în circulaţie în România a unor autovehicule de ocazie cumpărate din alte state membre.

Curtea arată că aceleaşi consideraţii se impun şi în ceea ce priveşte regimul de impozitare prevăzut de OUG nr. 50/2008, astfel cum a fost modificată prin OUG nr. 208/2008, OUG nr. 218/2008, OUG nr. 7/2009 şi, respectiv, OUG nr. 117/2009.

Astfel, toate aceste modificări ale OUG nr. 50/2008 menţin un regim de impozitare care descurajează înmatricularea în România a unor autovehicule de ocazie cumpărate din alte state membre şi care se caracterizează printr-o uzură şi o vechime importante, în timp ce vehiculele similare puse în vânzare pe piaţa naţională a vehiculelor de ocazie nu sunt în niciun fel grevate de o asemenea sarcină fiscală.

Curtea aminteşte de asemenea că obiectivul protecţiei mediului – invocat de guvernul român pentru justificarea taxei – şi care se materializează în faptul, pe de o parte, de a împiedica, prin aplicarea unei taxe disuasive, circulaţia în România a unor vehicule deosebit de poluante, precum cele care corespund normelor Euro 1 şi Euro 2 şi care au o capacitate cilindrică mare, şi, pe de altă parte, de a folosi veniturile generate de această taxă pentru finanţarea unor proiecte de mediu, ar putea fi realizat mai complet şi mai coerent aplicând taxa pe poluare oricărui vehicul de acest tip care a fost pus în circulaţie în România. O astfel de taxare, a cărei punere în aplicare în cadrul unei taxe anuale rutiere este perfect posibilă, nu ar favoriza piaţa naţională a vehiculelor de ocazie în detrimentul punerii în circulaţie a vehiculelor de ocazie importate şi ar fi, în plus, conformă principiului poluatorul plăteşte.

Ultima decizie a Curtii din data 07.07.2011

Sursa: Mediafax

Parerea Biroului de avocatura Cuculis si Asociatii: “Taxa de poluare se recupereaza in instanta, avem precedente judiciare, tot mai multe instante au dat dreptate proprietarilor care contesta in justitie corectitudinea acestei taxe, avand in vedere ca prin solicitarea respectivei taxe nu se respecta prioritatea dreptului comunitar european asupra dreptului national. Biroul nostru de avocatura Cuculis si Asociatii are numeroase procese pe rol in toata tara, foarte multe dintre ele fiind solutionate pozitiiv”

Cons. Jur. Cristian Deca
avocat@indrumari-juridice.eu
Mob: 0722298011
Av. Cuculis
Av. Cuculis
Av. Cuculis
Av. Cuculis

Mesaje : 108
Data de înscriere : 03/07/2011
Localizare : Romania

http://www.indrumari-juridice.eu

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum